dimecres, 22 de novembre del 2006

NOTA DE PREMSA

TORRÓ: “CULPA AL CONSELL DE POSAR EN PERILL LA SEGURETAT DEL TRAMVIA D’ALACANT”

Lluís Torró, candidat d’EUPV a Les Corts per les comarques d’Alcant assegura que la privatització dels tallers TRAM i els retalls pressupostaris en les inversions perjudica greument al servei

El darrer retall als pressupostos actuals en les inversions del TRAM per tal de tapar altres forats i la intenció del Consell, segons denuncien els treballadors, de privatitzar els tallers són per a Lluís Torró “una mostra de la desídia del Partit Popular en la gestió del servei del tramvia”.

A més, el candidat d’EU per la circumscripció d’Alcant alerta sobre “els greuges que aquests retalls i privatitzacions provoquen en la seguretat del servei”. De fet, Ferrocarrils encapçala els índex de sinistralitat de l’Estat espanyol. Segons el Ministeri de Foment entre 2000 i 2002 FGV va registrar 85 accidents, un cada 10 dies, que representa el 89% del total de la xarxa de ferrocarrils autonòmica (distribuïda per Madrid, Catalunya, Euskadi, Balears i País Valencià). En aquests tres anys, el 70% dels morts (una víctima cada tres mesos) i el 90% dels ferits es van produir als trens gestionats per la Generalitat Valenciana. “Des d’aleshores no existeixen dades oficials i cal tenir en compte el greu accident del 3 de juliol on moriren 43 persones al metro de València”

“La manca de seguretat és conseqüència del deute que arrossega. La Generalitat Valenciana governada per Camps ha desatès les inversions de forma escandalosa. Per posar un exemple, en 2003 FGV només va cobrar el 22’8% de les subvencions d’explotació pressupostades pel Consell i en 2004 la morositat va arribar a 89’6 milions d’euros. Ara veiem com els pressupostos compromesos tampoc no es compleixen per la via de les modificacions posteriors”
”La situació ve de lluny. FGV no ha rebut durant els darrers 5 anys cap subvenció de l’Estat central. I tot, perquè l’any 2001 Zaplana es va gastar en altres menesters els 23’7 milions d’euros remesos des de Madrid per cobrir el dèficit d’explotació de l’empresa. El govern, que en aquell moment presidia Aznar, va tallar l’aixeta que ja no s’ha tornat a obrir”. Per això, Torró reclama que les inversions es facen efectives de manera immediata i s’ature el procés de privatització dels serveis.

València, 22 de novembre de 2006
GABINET DE PREMSA EU-ENTESA