dijous, 11 de gener del 2007

AL·LEGACIONS ESTAMBRERA


  1. La proposta incompleix els termes continguts al conveni urbanístic signat entre l’Ajuntament d’Alcoi i la mercantil Manufacturas de Estambre, S.A. el 28 de desembre de 2005 en els següents punts:
    • Clàusula tercera.
      • El text de l’article 11 de les ordenances (Annex 1) assenyala al seu punt 1 que l’índex d’edificabilitat neta serà de 2’6069 m2/m2 sobre parcel·la edificable. Segons els propis càlculs de l’empresa que proposa la modificació, Miragolf playa, S.A., d’aquest índex en resultaria una edificabilitat neta de la parcel·la de 25.829 m2. Segons la clàusula tercera del conveni l’edificabilitat màxima permesa és de 20.000 m2 de sostre. Així doncs, l’edificabilitat proposada a les ordenances supera en 5.829 m2 (un 29’14 % més) allò fixat en el conveni. A més, hi ha una greu discrepància entre l’índex proposat a les ordenances (2’6069 m2/m2) i el que s’hi indica a la fitxa urbanística (2’2180 m2/m2).
      • Segons el conveni “los terrenos no ocupados por la edificación se destinarán a viales, zonas verdes y espacios libres, en especial que sirvan de conexión con las obras de encauzamiento del Río Barxell”. Si es té en compte la tipologia d’edificis que contemplen les ordenances proposades i la fitxa urbanística –edificació aïllada, habitatge unifamiliar, parcel·la mínima, índex d’ocupació sobre rasant i altura màxima permesa (PB + 8 plantes + àtics i 29 m d’altura)– resulta evident que els edificis destinats a habitatge sols poden ocupar una part reduïda de la superfície total contemplada: amb generositat no mai més de la meitat. Tanmateix, segons el plànol d’ordenació es reserva per a la superfície edificada privada 9.017 m2 (89’19 %) i per a zona verda pública 1.093 m2 (10’81 %). Resulta evident i palmari que dita ordenació contravé el text i l’esperit del conveni.
    • Clàusula quarta.
        • Segons aquesta clàusula la mercantil Manufactura de Estambre, S.A. es comprometia al manteniment de la seua activitat industrial i fabril al municipi d’Alcoi. Malgrat això, aquesta empresa es troba en l’actualitat dissolta per resolució de la Junta General d’accionistes cel·lebrada a Alcoi el proppassat 19 de desembre, amb la qual cosa resulta evident que és impossible que mantinga el manteniment de dita activitat.
        • Atesa la situació que travessava l’empresa en el moment del conveni s’hi adjuntava un Pla de Viabilitat com a Annex 1 en el que s’afirmava textualment que l’empresa “...trasladaría su domicilio social a dos nuevos centros (...) ubicados en el término municipal de Alcoy en el polígono industrial Cotes Baixes...”; seguidament s’especificaven les dues ubicacions. Resulta evident que Manufacturas d’Estambre, S.A. havia incomplit flagrantment el conveni abans d’iniciar-se el procediment urbanístic de modificació puntual del PGOU, atès que les noves ubicacions escollides es van situar al Polígon Industrial Sant Benet.
    • Clàusula sisena. Segons ella, l’Ajuntament “...no iniciará la tramitación de la Modificación puntual en tanto en cuanto no quede fehacientemente acreditado el traslado de la empresa a sus nuevas instalaciones.” A més de resultar evident, com he assenyalat més amunt, que les instal·lacions a les que es va iniciar el traslladament no eren les especificades a l’Annex 1 del conveni, a l’Ajuntament no hi ha cap informe en el que quede acreditat “fehacientemente” el traslladament complet de l’empresa a les noves instal·lacions. Documentalment tan sols hi ha una sol·licitud de llicència d’activitat de 6 d’abril de 2006, tràmit no mai completat i en el que, a més –segons consta a les respostes dels regidors d’urbanisme i d’obres a l’acta de la comissió informativa d’urbanisme de 26 de setembre de 2006–, s’observaven deficiències.

  2. L’altura màxima reguladora de la parcel·la (29 metres + àtics), és inacceptable ja que supera en més de 8 metres l’altura del pont de Sant Jordi. Amb aquesta altura qualsevol edifici que es contruïra desfiguraria greument el paisatge urbà d’un lloc tant emblemàtic de la ciutat com es el pont i els seus voltants.
  3. No es formula cap norma de protecció del paisatge urbà tradicional, com són les vistes del pont de Sant Jordi des de diferents llocs de la ciutat. Aquesta protecció es d'obligat compliment en aplicació del tercer epígraf de l'article 8 de la Llei Urbanística Valenciana (Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat).

SOL·LICITEM:
  • que siga admesa a tràmit aquesta al·legació i se’m notifique una resposta raonada, tal com ho estableix l’article 86.3 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
  • que se suspenga la tramitació de la modificació puntual fins que s’emeten informes complets per part dels diferents serveis de l’Ajuntament d’Alcoi del grau de compliment del conveni urbanístic de 28 de desembre de 2005.
  • que, en tot cas, s’atenguen les següents qüestions
    • que es limite, amb claredat i per a que no hi haja cap tipus de dubtes a l’hora d’interpretar la normativa inclosa a la modificació puntual, l’índex d’edificabilitat i el sostre màxim permès a les prescripcions conteses a la clàusula tercera del conveni urbanístic.
    • que no s’admeta la reserva per a edificació privada contemplada al plànol d’ordenació, atès que contravé la lletra i l’esperit de la clàusula tercera del conveni.
    • que, consegüentment, s’incremente substancialment l’espai públic contemplat en l’ordenació
    • que siga rebaixada l’altura màxima reguladora de la parcel·la a un màxim de 4 metres per baix de l’altura del pont.
    • que siga preceptiu per a qualsevol actuació, l’elaboració prèvia d’un estudi paisatgístic per tal de garantir la conservació del espai urbà singular que conformen el Pont de Sant Jordi i els seus voltants, que no es desfigure la seua visió, i que s’assegure que les construccions de nova planta harmonitzen amb l’entorn cultural, en particular pel que fa a altura, volum, color i composició.